Maturantka Roku 2017 » Novinky » Studio Miracle: Na prvním místě zdravý vlas

Studio Miracle: Na prvním místě zdravý vlas

 

pondělí, 29. května 2017

Karel Dražan

Studio Miracle v Českých Budějovicích otevřel Karel Dražan z prostého důvodu: salon takového typu, s kosmetikou na vyšší úrovni, na jihu Čech chyběl. Navíc se po letech strávených v hektické Praze vrátil domů.

Karel Dražan se věnuje vlasům již dlouhých sedmnáct let. Česání viděl u své maminky, učarovalo mu a chtěl se mu věnovat naplno. „Obětoval jsem tomu celý svůj život,“ říká certifikovaný Redken Artist. Má za sebou spousty zahraničních stáží, školení a zkoušek například v Las Vegas, Londýně, Barceloně, Berlíně či Římě. Každá z cest obohacuje celý tým, protože si kadeřníci předávají zkušenosti a trendy. Nyní ho čekají zkoušky na úroveň Redken Master, s níž může školit i v zahraničí. Pokud chce kadeřník patřit mezi špičku, musí na sobě neustále pracovat, vzdělávat se a každého čtvrt roku se přeškolovat. Stejně jako technologie a elektronika, tak i v kadeřnickém oboru se jde velmi rychle dopředu. Vyvíjí se nové produkty, trendy a postupy.

Všechny tyto zkoušky a certifikáty jsou samozřejmě známkou kvality, kterou si značka Redken pečlivě hlídá. Kromě České republiky školí Karel Dražan i na Slovensku a v Maďarsku. Chce se však dostat dál. „Stejně jako se vrací klienti, tak se vrací i kadeřníci na další a další školení. Zatím je ale největší zájem v Praze. Je tam totiž obrovská konkurence, a kdo na sobě nepracuje, ten nemá šanci se udržet,“ myslí si Dražan.

Kromě Redkenu používá kadeřnický tým také produkty Oribe. Zatímco Redken představuje kompletní kosmetiku od barev přes hair care (šampony, kondicionéry, a podobně, pozn. autora), Oribe je spíš nadstandardní fashion značka na přehlídková mola. Exkluzivita pro hvězdy toužící po luxusu. „Redken je postavený na vodě, proteinech a pH. Proto vám vyrovnává pH vlasů i pokožky hlavy. Správné pH je 4,5 - 5,5, ale spousta barev ho vůbec nemá. Redken se na to zaměřuje, protože cílí na zdravý vlas, což znamená kvalitní, lesklý a silný,“ popisuje Dražan.

Studio Miracle není běžné kadeřnictví, kde vás jen nabarví, ostříhají a pošlou domů. Kadeřníci jdou mnohem více do hloubky. Účelem totiž není jen dobře vypadající účes, ale zdravé a kvalitní vlasy. První návštěva salonu tedy připomíná spíše návštěvu u lékaře. Nejprve zákazníky čeká konzultace, během které se jich zeptají na používané produkty, vlasové problémy a očekávání od kadeřnického týmu salonu. Kadeřník následně představí kompletní služby a hlavně vše do detailu vysvětlí.

Poté klienta čeká samotná diagnóza vlasů. Co si pod ní představit? „Nestačí zákazníka jen ostříhat, ale potřebujeme vědět, jak se bude jeho vlas v daném střihu chovat. Například ho zbavíme silikonů, které na vlasech mohou být. Potom uděláme kúru a až pak se pustíme do střihu. Vlas totiž může být i mechanicky poškozen a v účesu by se nechoval tak, jak je žádoucí,“ vysvětluje Dražan.

V nabídce má navíc salon různé „záchranné kúry“, například proti vypadávání vlasů. Protože kadeřníci chtějí takové problémy vyřešit definitivně, jdou se svým klientem opět hodně do hloubky. Je totiž potřeba zjistit příčinu problému. Zda je stresový, hormonální či jiný. Velice často také opravují zničené vlasy nevhodným barvením a chemikáliemi od ostatních kadeřníků z jiných salonů.

Pravidelně zachraňují klientky, kterým například zezelenají vlasy. „U nás je to bohužel velmi častý problém. Zrovna nedávno jsem byl školit v Praze a nevím, jestli se to děje jen u nás, ale tam to prostě nevidíte. Jsem až šokovaný, když vidím, s jak spálenými vlasy k nám některé slečny přijdou. Redken je právě dost specifický v tom, že u barvení musíte hodně přemýšlet. Radši odbarvím vlasy nadvakrát, než abych na ně nalil kvantum peroxidu a odpálil zákaznici hlavu. Problém je, že někteří kadeřníci používají levné produkty a míchají několik značek do sebe. My takhle nefungujeme. U nás je na prvním místě kvalita a spokojenost. Navíc se snažíme poskytnout co nejdokonalejší servis,“ nastiňuje majitel Studia Miracle.

Po takových nepříjemných zážitcích si zákaznice uvědomí, že je raději lepší připlatit si za kvalitní služby, než následně půl roku vlasy opravovat, což je ve finále mnohem nákladnější, než „udržování“ kvalitními produkty. Ve Studiu Miracle se vám nemůže stát, že odejdete s tuctovou barvou na vlasech, kterou má každá druhá žena. Barvy totiž kadeřníci vymíchávají sami, každý účes je tudíž originál.

Obecně během celého procesu s klienty kadeřníci konzultují a vysvětlují jim každý svůj krok. Klient tedy přesně ví, co kadeřník na vlasy nanáší, proč to dělá, jaký stráví v salonu čas a kolik ho to bude stát. Návštěva však nekončí jen u obarvení a ostříhání. S klienty se probírá i následná péče a kadeřník doporučí produkty ke každodennímu užití.

Vzhledem k tomu, že podobné služby nikdo jiný neprovozuje, tým Karla Dražana má neustále plno. Sám říká, že klientela je čím dál tím náročnější, a proto i ochotnější připlatit si za kvalitní služby a péči. „Když se podíváte na YouTube, Pinterest, Instagram, Facebook a další, tak tam všichni dávají videa jak povedených, tak nepovedených prací. Klientela tak neustále chodí s většími nároky. Jde o to zákazníkům dobře vysvětlit, co vůbec jde udělat. Nechceme totiž tvořit nic na úkor narušení nebo zničení vlasů,“ říká Dražan.

Každý ze šestičlenného týmu má sice radši nějakou konkrétní činnost, ale všichni poskytnou zákazníkovi kompletní servis. Koho z týmu si klient vybere, záleží především na osobních sympatiích a preferencích. „Už na recepci ale čeká tak trochu psycholožka, protože se snaží odhadnout, ke komu zákazníka poslat, aby byl spokojen,“ směje se Dražan. Současná poptávka je tak velká, že do Studia Miracle dojíždí klientela ze širokého okolí. Dokonce i z Prahy, Jindřichova Hradce, Pardubic nebo Liberce. Právě přespolní klienti se nejvíce jezdí „opravovat“.

Karel Dražan aktuálně připravuje pro značku Redken kolekci na léto a podzim. Zároveň ale chce s týmem Studia Miracle připravit vlastní kolekci a s tím i spojenou přehlídku v Českých Budějovicích. „Tým předvede, co umí. Budou to jejich originální fotky, nápady a tím se následně prezentují. Vy jako zákazník uvidíte fotky a budete vybraný účes chtít. Je to určitý podpis kadeřníka,“ upřesňuje. Stejně jako po návrháři zůstane oblečení, po kadeřníkovi zůstanou fotografie účesů.

Facebook | Instagram | Youtube

O soutěži Maturantka Roku

Maturantka Roku je jedním z projektů společenské zodpovědnosti mediální agentury TRIMA CB. Nemá za cíl generovat zisk, ale získávat publicitu a finance pro Nadační Fond Pink Bubble. Tento nadační fond se stará o náctileté onkologické pacienty. Autory soutěže jsou Martina Matoušková, Libor Matoušek a Jan Novotný.

Autor: Kateřina Matoušková
Foto: Jan Luxík

 
Studio MiracleStudio MiracleStudio MiracleStudio MiracleStudio Miracle
 
 

Maturantka Roku na Instagramu